Naši lektoři


Ing. Jana Ohanková

Zakladatelka občanského sdružení Společný den.

více o Janě se dovíte na www.janaohankova.cz


Jana_O_04_05_15_0080 2012-05-18_19482DSC_0038  DSC_0093

Pilates

PowerYoga

Jóga po porodu a jóga pro těhotné

Cvičení pro zdravá záda

Terapeutka CranioSacralní Biodynamiky a somatického vnímání

Individuální lekce


Od dětství mne formoval pohyb. Nejprve mne oslovily lidové tance, později to byl tanec scénický. Na vysoké škole jsem se věnovala především aerobnímu cvičení. V roce 2001 jsem se seznámila se zcela novým stylem jógového cvičení – PowerYogou. Toto dynamické jógové cvičení mne velice okouzlilo. PowerYoga mi totiž zpevnila i protáhla tělo a zároveň dodala energii a klid. Pod vedením Vaška Krejčíka a hlavně učitelky Lenky Kýrové jsem se PowerYoze věnovala pravidelně 4 roky. A v roce 2004 jsem se rozhodla stát lektorem tohoto stylu cvičení. Od té doby se snažím své vědomosti rozšiřovat a prohlubovat. Jóga mne oslovila natolik, že se ji začínám stále více věnovat.

Více >>

Moje zkušenosti:

  • kurz Pilates – MAT1 a MAT2, myPILATES AKADEMY, Praha (jaro 2014)
  • kurz Kundalini jógy – čakry s Hynkem Jai Sangatem, (jaro 2014)
  • Naam joga – jedinečné propojení Kundalini jogy a Kabbaly (2011 – 2012)
  • diplom Pilates Institut Renaty Sabongui (2010 – 2011)
  • kurz Ashtanga Vinyasa Yoga (2010  a od září 2013)
  • diplom PowerYoga Akademie a FISAF se specializací BODY & MIND (2007)
  • diplom Jóga pro těhotné dle systému A. Smejkalové (2006)
  • diplom Cvičitelka PowerYogy (2004)

Druhou velkou láskou jsou masáže, kterým se věnuji od střední školy. V roce 2000 jsem objevila Shiatsu masáže a tato masáž mne zcela okouzlila. Po 4 letech pravidelných masáží a několika kurzech jsem se rozhodla tuto masáž studovat u Darji Shiatcu School. Mám za sebou její základní kurz. V současné době se však věnuji CranioSacrální terapii, kterou jsem studovala u Abhy Saiwel v Institutu CranioSacrální biodynamiky v ČR. Tato terapie má velmi pozitivní vliv na celkový fyzický tak i duševní stav člověka. Její kouzlo je v tom, že zklidní náš rozbouřený nervový systém, klient je schopen prožívat přítomnost (jeho myšlenky nikam nebloudí) a za této situace se nastartují ozdravné procesy v těle klienta.


Moje zkušenosti:

  • Somatic Experiencing – léčení traumatu, 3 letý výcvik podle doktora Petera Levina (http://www.traumahealing.com/somatic-experiencing/peter-levine.html) od září 2014, Lektorka výcviku: Itta Wiedenmann (Německo), Senior asistent: Sabine Völker (Německo); Harald Auer (Rakousko)
  • Postgraduálni studium Craniosacrální biodynamiky – FASILITACE NERVOVÉHO SYSTÉMU, Roger Gilchrist, MA, RPE, RCST®, Wellness Institute, Praha 2013 http://www.wellnessinstitute.net/web/craniosacral_therapy
  • Postgraduálni studium Craniosacrální biodynamiky při Institu CranoSacrální Biodynamiky v ČR , Všenory 2011 http://www.csinstitut.cz/
  • Studium Craniosacrální biodynamiky při Institu CranoSacrální Biodynamiky v ČR, Praha 2008 -2010 http://www.csinstitut.cz/
  • EFT – moderní obor energetické psychologie, základní kurz u Markéty Macíkové, Praha 2011
  • reiki I. stupně u Miroslava Čapka, který je mistrem tradiční Reiki Usui Shiki Ryoho, Praha 2008
  • shiatsu masáže, základní kurz Darja shiatsu school, Praha 2006
  • kurzy schiatsu u Evy Plhoňové, Praha 2000 až 2004

 

 

 

Zuzana Herzingerová

zuza2011-09-21_15828

Hatha Jóga

Relaxační a jógové cvičení

Jóga pro děti

Jógové a pohybové hrátky

Klientské lekce

Masáže dětí a miminek


Zuzana je všestranná lektorka, která své zkušenosti čerpá z tance, jógy i akrobacie. Vše dokáže sladit v hravých a pestrých lekcích pro děti a klidných a energií nabitých lekcích pro dospělé. Má zkušenosti se všemi věkovými kategoriemi, od miminek (masáže miminek od paní Jany Hašplové), přes cvičení s batolátky a předškolními dětmi (jóga pro děti), až po dospělé a seniory (jóga, relaxační cvičení). V práci s dětmi se inspiruje waldorfskou pedagogikou. Jde cestou zdravého životního stylu.

Více >>

„Jóga pro mne není pouze cvičení, je to má životní filozofie. Jógu cvičím od malička. Pevné základy mi dala moje babička, které je již přes 90 let a je stále fit. Ona sama se po válce seznámila s jógou u paní Ossins, která zaváděla jógu do republiky.“


Moje zkušenosti:

  • studium tance – Konzervatoř DUNCAN CENTRE (http://www.duncanct.cz/), Praha. Studium jsem z důvodu mého 1. těhotenství již nedokončila.
  • Jóga pro děti – seminář Jóga pro děti (manželé Klimešovi).
  • Masáže dětí a kojenců pro rodiče s dětmi (kurz u Mgr. Jany Hašplové, České masáže dětí a kojenců (http://www.vedomerodicovstvi.cz), Praha

Jana Vojtěchovská

jana-vojtechovska

Tanečky

 

Fantazie dětí mě neskutečně baví a obohacuje dětské lekce. Ráda propojuji tanečky s jógovými pozicemi zvířátek a zpestřuji je jógovými hrami. Tanec i jóga děti učí pracovat s vlastním tělem, koordinovat a ovládat své pohyby, soustředit se na sebe a především spolupracovat s kamarády.

 

Jóga mne provází celým mým životem. Mou první lektorkou PowerYogy byla Lenka Kýrová, která mi ukázala, jak může být jóga dynamická a posilující. Následně jsem začala pravidelně navštěvovat studio Andrey Smékalové, a když se mi narodila dcerka Leontýnka, začala jsem s ní cvičit BabYogu vedenou Lenkou Gajdoštíkovou. Díky České asociaci dětské jógy (CADJ) jsem zjistila, jak úžasně hravá jóga může být a že to baví nejen děti ale i dospělé.

 

Jako instruktor jógových hrátek a tanečků působím i v dalších studiích: DDM P6, Move Studio 123 a Core Studio.

 

  • Instruktor kreativních a pohybových aktivit pro rodiče s dětmi – Institut vzdělávání Evy Kiedroňové
  • Metodika cvičení dětské jógy – CADJ
  • Motivační jógové hry pro děti – CADJ
  • Jógová dobrodružství pro děti – CADJ

Mgr. Lenka Ryzáková

LENKA  IMG_0118

Sportovní ABECEDA  1

Sportovní ABECEDA  2 – předškoláci


Od dětství velice ráda sportuji, a proto jsem se rozhodla pro studium na vysoké škole. Od třinácti let také závodím za atletický oddíl A. C. TEPO Kladno. Na jaře 2014 jsem ukončila FTVS – magisterské studium se specializací – atletika. Od září 2014 vyučuji.

Více >>

Od roku 2009 se věnuji tréninku dětí. Začínala jsem jako kondiční trenérka tenistů

(9 – 12 let). Navázala jsem s trénováním atletické přípravky na FTVS UK Praha. Zde si mě všimla zakladatelka občanského sdružení Společného dne Jana Ohanková, a tak začala naše spolupráce. Od roku 2010 jsem lektorkou kroužků Sportovní ABECEDA a Sportovní ABECEDA pro nejmenší.


Práce s dětmi mně velice naplňuje. Mým cílem je, aby si děti vytvořily kladný vztah k pohybu a rozvíjely své pohybové schopnosti a dovednosti.


Trenérská činnost:

  • lektorka kroužků Sportovní ABECEDY a Sportovní ABECEDY pro nejmenší občanské sdružení Společného dne (od r. 2011 – současnost),
  • trenérka atletické přípravky a atletické přípravky pro nejmenší VSK FTVS UK Praha (od r. 2009 – současnost)
  • trenérka Občanského sdružení bootcamps (od roku 2010 – současnost),
  • kondiční trenérka tenistů (9 – 12 let) LTC SLOVAN Kladno (2009 – 2011),

Další znalosti:

  • instruktorka lyžování (2010),
  • instruktorka in-line bruslení (2011),
  • masérka pro sportovní a rekondiční masáže mimo oblast zdravotnictví (2010),
  • zdravotní tělesná výchova (1. vyčování ZTV na všech typech a stupních škol, 2. organizování a realizace zdravotně tělovýchovných programů v ústavech sociální péče a organizacích spolkové tělovýchovy a sportu) (2012).

Petra Holubová

foto-petra

Sportovní a atletická přípravka


Jsem absolventkou akreditovaného kurzu zdravotní tělesné výchovy. Spolupracuji s fotbalovou přípravkou, kde pracuji s dětmi na jejich tělesné zdatnosti. Základem sportování je cvičit správně a sportovní zátěž volit tak, aby sportování neuškodilo dětem v období růstu.

 

Mgr. Marie Rumlenová






















Batolecí hrátky

Hrátky tvořivé a pohybové

 

Vystudovala jsem kulturologii na FFUK a poté jsem jeden rok studovala autorskou tvorbu a pedagogiku na DAMU. Na této škole jsem se učila, jak vědomě tvořit skrze hlas a pohyb, jak znovu propojit tělo a duši v tvorbě vlastního života a v tom se snažím nadále i jako matka pokračovat. Mé děti Žofie (5) a Anežka (2) se mi staly novými učiteli a neustálou inspirací. Jsou citlivé k okolnímu světu, otevřeně přijímají to, co jim svět přináší a tvoří přirozeně v každém momentě svého života.

Více >>

S waldorfskou pedagogikou jsem se poprvé letmo setkala v ekologickém centru Tereza, kde jsem vedla programy na obnovu tradic. Poté jsem měla příležitost vnímat waldorfskou výchovou v praxi při pobytu na rodinné biodynamické farmě ve Francii. Obě tato setkání ovlivnila mé budoucí směřování ve výchově vlastních dětí. V těhotenství a po porodu první dcery Žofie jsem zažila terapeutické působení ženského společenství na programech pro maminky s dětmi v A centru a to mě nasměrovalo ke studiu kurzu pro lektorky vědomé a aktivní přípravy na mateřství a rodičovství při A centru (www.acentrum.eu). Tento kurz jsem absolvovala v letech 2006–2007. V rámci studia jsem se také blíže seznámila se základy waldorfské pedagogiky.


Později jsem s první dcerou začala navštěvovat Klubíčko pro maminky s dětmi v Obci křesťanů. Těšila mě možnost trávit s dětmi čas v prostoru prodchnutém pozorností k rytmu roku, v prostoru naplněném jemnou energií ruční práce. Zalíbila se mi možnost vytvářet společenství při tvoření a společném jídle.


Od roku 2007 se též podílím na vedení mateřského klubu při waldorfské mateřské školce v Dusíkově ulici na Petřinách. A od roku 2010 jsem lektorkou SPOLEČNĚHO DNE. Dále se vzdělávám v pohybově dramatickém oboru – tento rok dokončuji třísemestrální kurz Dramatická výchova pro učitele a studuji pohyb a tanec v rámci ročního cyklu seminářů Taneční výchova – Anatomie v pohybu. Ráda se věnuji zpěvu, tanci, ručním pracím a procházkám v přírodě.

 

Lukáš Šimon

121118_cirkus_36lukas

Cirkusová ABECEDA 1 – základy gymnastiky

Cirkusová ABECEDA 2 – gymnastika, pantomima, akrobacie


Od roku 2008 se věnuji divadlu jako mim, herec, autor a pedagog. Seznámil jsem se s různými formami pohybového divadla jako clownerie, commedie dell´arte, fyzické divadlo či taneční divadlo. Jsem autorem několika mimických etud a představení, spoluzakladatelem pantomimické skupiny Silent Motion, členem tanečního souboru PALEJA Ballet Theatre, a činoherního souboru Neomluvené divadlo.

Více >>

V roce 2010 mě přijali na Katedru pantomimy Hudební a taneční fakulty AMU, kde jsem se kromě hereckých a pohybových technik naučil různým způsobům výuky tělesného projevu za vedení domácích i zahraničních umělců a pedagogů jako: Števo Capko, Jiří Bilbo Reidinger, Claire Heggen z Francie nebo Američan James Donlon.

V rámci vlastních divadelních projektů často využívám pozemní, vzdušnou i párovou akrobacii.

Od roku 2010 se věnuji výuce v dílnách žonglování, pantomimy a pohybového divadla.

BcA. Kateřina Votočková

DSC_0592zkouska 030

Cirkusová ABECEDA 1 – základy gymnastiky –  záskok

Cirkusová ABECEDA 2 – gymnastika, pantomima, akrobacie – záskok


Od dětství se věnuji tanci. Získala jsem několik ocenění za choreografie v krajských postupových přehlídkách, až mě tento koníček v roce 2009 dovedl na Hudební a taneční fakultu AMU, obor pantomima (tehdy ještě katedra nonverbálního a komediálního divadla), kde nyní pokračuji v magisterském studiu.

Více >>

Učila jsem se u mimů Borise Hybnera, Radima Vizváry, clownů Štefana Capka, Jiřího Bilba Raidingera, Jamese Donlona, tanečnic Sumako Koseki, Lenky Bartůňkové nebo u performerů Miřenky Čechové a Romana Horáka.


Dále disponuji „Certifikátem o absolvování celoročního kurzu taneční a pohybová výchova pro věkovou skupinu 10-14let“, pořádaného Nipos – artamou, a „Osvědčením o absolvování semináře pro pedagogy taneční výchovy“, akreditovaného MŠMT a pořádaného konzervatoří Duncan centre.


Oboru se věnuji jak po interpretační, tak po autorské stránce. Jsem spoluzakladatelka dívčí pantomimické skupiny Mime Fatale, hraji v divadelní skupině Štefana Capka – Circus Sacra nebo jsem putovala s kočovným divadlem koněmVozem. Věnuji se nadále vlastní tvorbě, do níž patří etudové večery nebo absolventské představení Gei-Ša, v němž jem propojila taneční a párovou akrobacii.


Od listopadu 2012 jsem redaktorkou Tanečních aktualit, kde se snažím shromažďovat informace o pohybových uměních, kterými jsou tanec, pantomima, fyzické divadlo či nový cirkus.

 

Lenka Nováková

Lenka Nováková

Sportovní ABECEDA pro děti 2-4 roky

 

Díky svým rodičům jsem se od mala věnovala rozličným sportům, nejvíce pak gymnastice, lyžování a jízdě na kole. Láska k přírodě, sportu a pohybu vůbec mne nasměrovala ke studiu na FTVS. Tam jsem také propadla sportovnímu lezení. Sama jsem trénovala, vedla kroužky pro děti i kurzy pro dospělé. Před nástupem na rodičovskou dovolenou jsem působila jako vysokoškolský asistent na Katedře sportů v přírodě UK FTVS. Nyní s příchodem vlastních potomků je můj zájem zaměřen na rozvoj pohybových schopností a dovedností našich nejmenších.

Linda Boháčková

Linda Boháčková

Pilates – záskok

Vzdělání v oblasti cvičení: Sabongui Pilates Academy, Level I + II.

Karolína Klimešová

lektorka tanec

Moderní a výrazový tanec


Pohyb je má každodenní potřeba. Jsem tanečnicí a choreografkou hledající pravdivost pohybu. Zajímají mne všechny možné pohybové přístupy, proto zkouším a neustále se učím nové styly tance i pohybu. Nejraději se ale vracím k improvizaci. Ráda touto formou spolupracuji s dětmi. Na spolupráci s dětmi mě nejvíce těší bezprostřední reakce a vzájemná interakce.

Ing. Tomáš Ohanka

tomas ohanka

Florbal s tátou


V současnosti jsem především nadšeným otce-sportovcem, který nevynechá jedinou možnost jak si zasportovat v čemkoliv. Sportovní průpravu a hlavní zkušenost jak má fungovat trénink a sportovní příprava v týmovém sportu jsem získal již v mládí kdy jsem až do juniorského věku hrával závodně hokej za Slezan Opava. I v současnosti hraji pravidelně amatérskou ligu PLLH v týmu HC Smečka. Florbal hraji s dětmi, protože to je rychlý, zábavný a hlavně kolektivní sport který nevyžaduje velké nároky. Stačí tělocvična a hokejka a může se hrát. Je to ideální sport kde si můžou dobře zahrát tátové se svými kluky protože rozdíly se překvapivě snadno smažou.

Šárka Procházková

sarka prochazkova

Quigong

Qigong „Umění práce s životní energií“ podporuje fyzické a emoční zdraví. Pomalé, plynulé, uvolněné pohyby a protažení těla stimulují dráhy zvané meridiány, jejichž hustou sítí v těle životní energie „Qi“ protéká, a dostává se tak rovnoměrně ke všem orgánům. Qigong tak posiluje imunitní systém, napomáhá pohyblivosti a podporuje všeobecný zdravotní stav. Zároveň procvičuje klouby, šlachy a svaly, ale nepřetěžuje je. Pravidelným cvičením po dobu delšího časového období se učíme kontrolovat svůj dech, prohlubuje se vnitřní klid, ubývá stresu a narůstá koncentrace mysli. Jemné na energii bohaté pohyby nás dovedou do meditativního stavu, ve kterém nalezneme uvolnění od problému všedních dnů a získáme zdravou stabilitu těla i mysli.

 

 

 

Facebook